מאגר מידע

تنظیم DNS ها در کنترل پانل دامین (ایرنیک)  הדפסת המאמר

اتصال یک دامنه به هاست مستلزم تنظیم DNS ها (Domain Name Server) می باشد. این کار بسیار ساده در 3 مرحله انجام خواهد شد.


1. ورود به کنترل پانل در ایرنیک

جهت ورود به کنترل پانل خود در سایت ایرنیک به آدرس www.nic.ir وارد شوید. اکنون می توانید در قسمت دامنه های من، فهرست کامل دامین های ثبت شده خود و وضعیت آنها را مشاهده کنید.


 جهت ویرایش DNS ها، در کنار دامنه (های) مورد نظر تیک بزنید. سپس کلید
" ویرایش ردیف های کارگزاری نام و میزبانی دامنه " را بفشارید.





2. ثبت نام ها (NS) و شناسه ها (IP)

اکنون در پیش رو شما فرم ثبت DNS ها ظاهر شده است که دو ستون دارد، در سمت چپ می توانید IP کارگزار را وارد کنید البته وارد کردن این قسمت تنها در صورت اختصاصی بودن NS شما ضروری است.

مثال: 78.46.179.22


در ستون سمت راست، باید NS سرور مورد نظر را وارد کنید. معمولا این نام یک ساب دامین است با آدرس NS1 بر روی دامین سرویس دهنده شما، در نظر داشته باشید وارد نمودن حداقل 2 عدد NS برای اتصال دامین به هاست ضروری است.

مثال: ns1.centralclubs.ir   و  ns2.centralclubs.ir





3. تائید و درخواست اعمال

نهایتا پس از انجام تنظیمات مورد نظر، در پایین صفحه بر روی کلید " اعمال " کلیک نمائید. به این ترتیب اطلاعات وارد شده در سیستم ذخیره خواهند شد.


اکنون شما باید منتظر باشید تا تجهیزات شبکه مابین مرکز ثبت دامین شما با هاست شما از این تغییر آگاه شوند و نسبت به بروز رسانی مسیریاب های خود اقدام نمایند، این مسئله معمولا ظرف مدت 24 ساعت انجام می پذیرد، اما گاه به موجب تعدد روترهای مابین و وجود کش ها در سرویس دهندگان شبکه ممکن است تا 3 روز طول بکشد.


+ راه حل مشکلات مرتبط

اگر پس از 3 روز کاری همچنان دامنه در دسترس نبود، نخست از صحت اطلاعات وارد شده مانند IP یا Name Server ها اطمینان حاصل کنید، سپس از معلق یا منقضی نبودن دامنه مطمئن شوید. در نهایت اگر همه موارد درست بود، میزبان وب خود را با زدن تیکت از مشکل آگاه کنید.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
نویسنده: میلاد ابوعلی
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
نشر با ذکر نام نویسنده بلامانع است.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

?האם התשובה שקיבלתם הייתה מועילה